DoxPress

ANTICRIŞTII din CMB: „Ecumenismul e un mod de viata”. 6 calugariţe ortodoxe, catolice şi protestante adunate la Institutul ecumenic din Bossey-Geneva unde a fost educat şi actualul Patriarh Daniel

leave a comment »

preluare/Site-ul consiliului Mondial al Bisericilor: „Ecumenismul e un mod de viata”. Despre cele 6 calugarite ortodoxe, catolice si protestante de la Institutul ecumenic din Bossey-Geneva (unde a fost si actualul Patriarh Daniel) « Saccsiv’s Weblog

Citez din articolul Ecumenism is a way of life:
Timp de un an, sase maici Ortodoxe, Romano-Catolice si Protestante au locuit la Institutul ecumenic dinBosseyGeneva.
Fotografie: Peter Williams/WCC
De Sara Speicher (*)
Maica Pina Sandu zice ca manastirea sa Ortodoxa din muntii Romaniei practica „spiritualitatea turistica”. Fiind situata in centrul unui resort, „vrand, nevrand” turistii „aud clopotele, aud slujbele oficiate de trei ori pe zi… Aud, simt, stiu ca ceva se intampla.” Curiozitatea ii impinge in ograda, apoi in biserica – „pasi marunti si siguri catre ceva frumos.”

Maica Pina si cinci alte maici – cate doua Ortodoxe, Romano-Catolice si Protestante chezasuiesc pentru Institutul ecumenic din BosseyGeneva intr-un mod subtil dar radical pentru studenti si vizitatori.
Maicile locuiesc impreuna, coordoneaza slujbele si rugaciunile la Institutul Ecumenic, participa la cursuri – si intruchipeaza o stare de spirit de „spiritualitate ecumenica” in viata de zi cu zi.

Simpla lor prezenta este sesizabila de catre toti cei ce folosesc Institutul pentru sedinte si evenimente. Vizitatorii provin din biserici sau grupuri de dezvoltare personala pana la organizatii seculare precum Rolex sau o comanie elvetiana de televiziune, cu totii invitati sa ia parte la rugaciuni in Institut.
Dar sarcina lor principala in timpul anului petrecut la Bossey este sa se ingrijeasca de suportul pastoral pentru studenti. Rev. Emmanuel Twahirwa, un absolvent de la Biserica Anglicana din Rwanda apreciaza facilitatile.
„Cand vii, te pierzi in studiul academic, poti uita de viata spirituala. Trebuie gasit un echilibru.”
Mai mult, apreciaza simpla lor prezenta: „Maici din denominatii diferite traind impreuna – este important sa invatam din exemplul lor.”
Descurcandu-se cu tensiunile din salile de curs e un exemplu de cum maicile modeleaza relatiile ecumenice. Maica Pina descrie cum dupa discutii aprinse, pleaca din sala de curs la bucatarie pentru o gustare, zambesc si discuta.
„Trebuie sa separam discutiile academice si relatia spirituala sau prietenia intr-o maniera delicata. Aud de Catolici, Ortodocsi, Protestanti. Este o mare diferenta intre abordarea unui Catolic si abordarea unui Protestant… ”
Chiar si maicile pot fi indoielnice in privinta conlocuirii. Maica Sperancia Mulashani Thadeo de la Biserica Evanghelica Luterana din Tanzania „nu si-a putut imagina” cum ar fi sa locuiasca cu maici Romano-Catolice. „Credeam ca ar locui in alte parti”, spunea cu mahnire.
In realitate, a aflat ca este posibil sa conlocuiasca si „petrecem momente placute discutand despre vietile noastre, despre activitatea noastra si viata spirituala.”
„Pentru noi” spune Ivy Athipozhiyil, o maica Dominicana din India, „spiritualitatea ecumenica este conlocuirea. Impartim totul. Si fara sa stim, oferim ceva studentilor. Pentru ei, e un semn.”
Nu doar studentii iau aminte. Maica Ivy isi aminteste ca a auzit un arhiereu memru al Comisiei de Dialog intre Biserica Romano-Catolica si Consiliul Mondial al Bisericilor zicand (catre un alt participant) vazandu-ne plimbandu-ne „Noi vorbim, vorbim, vorbim dar uite acolo!”
„Am inteles ca atunci cand vorbim despre unitate, nu inseamna sa schimbi parerea cuiva” spune Diaconul Agnes Simbo Lema de la Biserica Evanghelica Luterana din Tanzania. „Inseamna sa stam impreuna, sa impartasim trairi, sa ne iubim si sa ne acceptam.”
Maria Elena Romero Molina, o maica misionara dominicana din Guatemala o spune mai simplu, „Ecumenismul nu e un concept. E un mod de viata.”
Maica Pina cugeta, „Deviza Miscarii de Viata si Munca era doctrina divide, munca unifica. As putea spune doctrina divide, spiritualitatea unifica.”
(*) Sara Speicher este o scriitoare independenta si fosta sefa a Biroului de Informare Publica al Consilului Mondial al Bisericilor.
Comentariu saccsiv:
Cititi va rog si:
La Institutul ecumenic din Bossey-Geneva a activat si actualul Patriarh Daniel. Conformhttp://ro.wikipedia.org/wiki/Patriarhul_Daniel
Din anul 1980 a activat ca lector la Institul Ecumenic de la BosseyElveţia (în perioada 1986-1988 fiind şi director adjunct), fiind şi profesor asociat la Geneva şi Fribourg (Elveţia). A participat la numeroase întruniri pentru promovarea ecumenismului peste hotare: al treilea Congres ortodox al Europei Occidentale de la Amiens, lângăParis (1977), Colocviul despre Filioque de la Klingenthal Franţa (1978 şi 1979), Conferinţa studenţilor creştini de laWellesley – S.U.A. (1979) şi la Conferinţa ecumenică de la Cambridge Boston, S.U.A. (1979), ambele cu tema “Credinţa, ştiinţa, viitorul”, Reuniunea ecumenică asupra spiritualităţii creştine de azi de la mănăstirea ValamoFinlanda (1981), Reuniunea ecumenică “Iisus Hristos – Viaţa lumii” de la NiederaltaichGermania (1982); Reuniunea ecumenică asupra rugăciunii pentru unitatea creştinilor de la Veneţia (1982), a VI-a Adunare generală a Consiliului Ecumenic al Bisericilor de la Vancouver (1983) etc.
Cititi va rog si:
Este normal ca CMB promoveaza astfel de actiuni.
The Conference of European Churches (Conferinţa Bisericilor Europene) este afiliata World Council of Churches (Consiliul Mondial al Bisericilor), ambele cu sediul la Ecumenical Centre din Geneva, Elvetia. Ca si sora lor americana, National Council of the Churches of Christ in the USA (Consiliul National al Bisericilor lui Hristos din SUA), au fost infiintate imediat dupa al doilea razboi mondial (1948, 1950, 1959), caci nu se putea rata extinderea conceptului de unire globala (pe care se pedala intens inca de atunci) si la nivelul confesiunile crestine, odata cu crearea ONU (pas important in constructia edificiului viitorului GUVERN MONDIAL al NOII ORDINI MONDIALE). Unul din cei mai mari finantatori al Consiliului Mondial al Bisericilor a fost John Davison Rockefeller, Jr.
Prieteni, cand studiezi SISTEMUL, descoperi cat de frumos se leaga lucrurile. Legatura intre viitorul GUVERN MONDIAL (uniunea tuturor natiunilor planetei) si viitoarea RELIGIE MONDIALA (uniunea tuturor religiilor, actiune in cadrul careia ecumenismul este doar o etapa) nu este doar o speculatie. Ne putem da seama de aceasta si cercetand cine le finanteaza pe amandoua:
De exemplu, National Council of the Churches of Christ in the USA (National Council of Churchessau NCC) este o fratie ecumenica formata din 35 de culte crestine din SUA. Incluzand si protestanti sau ortodocsi, insumeaza aproximativ 45 milioane de adepti.
Sediul Consiliului se afla la Interchurch Center, o cladire construita in anii 1950 din contributiile generoase ale lui John D. Rockefeller, ce si-a dorit mult promovarea cooperarii dintre bisericile din SUA. Presedintele masonDwight D. Eisenhower a pus piatra de temelie în 1958, înaintea unei mulţimi de 10,000 de persoane. In acelasi sediu se afla si organizatia sora Church World Service, diverse organizatii ecumenice sau World Council of Churches (Consiliul Mondial al Bisericilor). In timp, in sediu au aparut si alte grupuri religioase, inclusiv organizatii evreiesti sau musulmane. De asemenea mai exista cateva birouri ale Rockefeller Brothers Fund siReligion Communicators Council, Odyssey Networks (media distribution agency a National Interfaith Cable Coalition) si Interfaith Center for Corporate Responsibility.
Un personaj foarte activ in NCC a fost si John Foster Dulles, Chairman si cofondator al Commission on a Just and Durable Peace of the Federal Council of Churches of Christ in America.
Primul presedinte al NCC (1960-63) a fost Joseph Irwin Miller
Consiliul detine drepturile de autor asupra versiunii standard revizuite (1952) şi a noii versiuni standard revizuite (1989) a Bibliei. Se considera ca ele beneficiaza de manuscrise indisponibile anterior, cum ar fi cele de la Marea Moarta, precum si de colaborarea unor traducarori evrei, protestanti, catolici si ortodocsi
Sa vedem cine au fost „stalpii” consiliului:
John Davison Rockefeller, Jr., (1874 – 1960) fiul John D. Rockefeller. In 1897 scrie un studiu despre lucrarea lui Karl Marx Das Kapital “. Membru al societatilor secrete Alpha Delta Phi si Phi Beta Kappa. Dupa terminarea studiilor devine director la Standard Oil si mai apoi director si la compania lui J. P. Morgan, U.S. Steel.
In 1900 se insoara cu Abby Greene Aldrich, fiica puternicului Nelson W. Aldrich.
In timpul Great Depression devine cel mai mare proprietar imobiliar din New York, dezvoltand Rockefeller Center. Cu timpul acolo s-au stabilit colosii GE (General Electric Company), RCA (Radio Corporation of America),NBC (National Broadcasting Company), RKO (Radio-Keith-Orpheum Pictures), Standard Oil of New Jersey (Esso),Associated Press, Time Inc, Chase National Bank (acum JP Morgan Chase).
A finantat masiv programe ale Ligii Natiunilor.
A finantat constructia Palestine Archaeological Museum in East JerusalemRockefeller Museum, ce azi adaposteste si celebrele “manuscrise de la Marea Moarta “.
In 1946, Nelson Aldrich Rockefeller si tatal sau John D. Rockefeller, Jr. cumpara un teren de la William Zeckendorf pe care il doneaza ONU, devenind UN Headquarters amplasamentul complexului.
Un ecumenist indarjit, a finantat de asemenea enorm cultele protestante si baptiste, Interchurch World Movement, Federal Council of Churches, Union Theological Seminary, Riverside Church si World Council of Churches(Consiliul Mondial al Bisericilor).
A finantat constructia Palestine Archaeological Museum in East JerusalemRockefeller Museum, ce azi adaposteste si celebrele “manuscrise de la Marea Moarta “.
A ajutat-o si finantat-o masiv pe Margaret Sanger cu a ei the American Birth Control League, devenita mai tarziuPlanned Parenthood (unul din principalii factori ai promovarii uciderii de prunci nenascuti).
Cititi va rog si articolele:
John Foster Dulles (1888–1959), U.S. Secretary of State sub presedintele Dwight D. Eisenhower, 1953 – 1959, fratele directorului CIA Allen Welsh Dulles.
In 1918 este consilier in delegatia americana de la Versailles Peace Conference ajutandu-l pe unchiul sau, viitorul secretar de stat Robert Lansing, apoi membru al War Reparations Committee.
Devine partener al firmei internationale de avocatura Sullivan & Cromwell care a facut afaceri cu regimul nazist, Dulles fiind un suporter al lui Hitler.
In 1945 participa la San Francisco Conference consiliindu-l pe Arthur H. Vandenberg si ajutand la pregatireaUnited Nations Charter. A fost delegat american United Nations General Assembly 1946, 1947 si 1950.
Ca secretar de stat si-a adus un aport considerabil la consolidarea NATO.
Chairman si cofondator al Commission on a Just and Durable Peace of the Federal Council of Churches of Christ in America (National Council of Churches), Chairman of the Board for the Carnegie Endowment for International Peace, Trustee of the Rockefeller Foundation 1935 – 1952, membru fondator Council on Foreign Relations.
Prieten apropiat al familiei Rockefeller.
Joseph Irwin Miller (1909-2004), industrias, lider in miscarea ecumenica si drepturile civile, membru Phi Beta Kappa.
L-a ajutat pe Nelson Aldrich Rockefeller in campania prezidentiala (pe care n-a mai apucat s-o castige, murind de atac de cord).
A fost de asemenea trustee of the Ford Foundation si membru Council on Foreign Relations.
Cititi va rog mai multe la:
Legatura dintre cele trei consilii (american, european si mondial) este indubitabila si nu o neaga nici ele, ci din contra. Evident ca toata aceasta mega miscare ce are ca scop final o unica religie planetara fals crestina, se poate realiza doar daca varfurile cultelor apartin masoneriei:
Fisher Geoffrey, a devenit al 99-lea Archbishop of Canterbury in 1945. Presedinte al World Council of Churches (1948-54), a fost un foarte cunoscut mason.
PATRIARHUL ECUMENIC ATHENAGORAS, a fost mason grad 33. Asa se explica actiunile sale:
1948 Athenagora, fost arhiepiscop al Americii de Nord şi de Sud, ajunge Patriarh al Constantinopolului după ce Patriarhul Maxim este declarat „necorespunzător psihic” şi silit să se retragă. Athenagoras declara: „Greşim şi păcătuim dacă gândim că credinţa ortodoxă a venit din ceruri şi că celelalte dogme (religii) sunt nevrednice. Trei sute de milioane de oameni au ales mahomedanismul drept cale către Dumnezeu, şi încă câteva sute de milioane sunt protestanţi, catolici şi budişti. Ţelul fiecărei religii este să îl facă pe om mai bun”.
7 dec. 1965 Patriarhul Ecumenic Athenagora şi Papa Paul al VI-lea, în mod simultan, „ridică Anatema de la 1054″. Anatema a fost dată asupra ereziilor papale pentru a-i ocroti pe ortodocşi de învăţăturile ce nu duc la mântuire, ci la pieire. Prin „ridicarea” anatemei, Athenagora proclamă că Papa şi cei ce îl urmează au fost aforisiţi (excomunicaţi) pe nedrept, că Biserica a greşit atunci când a susţinut că învăţăturile papale sunt mincinoase şi că, cu adevărat, Papalitatea Latina este parte a Ortodoxiei. „Îndepărtarea excomunicărilor reciproce restabileşte relaţiile canonice dintre Roma şi Noua Romă. Aceasta restabilire este o necesitate canonică…”, se spune într-o declaraţie a Patriarhiei. Din acest moment, mai multe mănăstiri şi schituri din Muntele Athos încetează să-l mai pomenească pe patriarhul Athenagora.
Pastorala de Crăciun 1968 Patriarhul Ecumenic Athenagora afirmă că „poporul lui Hristos” – romano-catolicii şi ortodocşii – se vor uni fără ajutorul ierarhilor sau teologilor. Mai declară că a introdus numele Papei Paul al VI-lea în dipticele Patriarhiei Ecumenice. (Dipticele sunt lista de episcopi ortodocşi pomeniţi în timpul Dumnezeieştii Liturghii).
Feb. 1971 Papa şi Patriarhul Ecumenic Athenagora schimbă scrisori de recunoaştere reciprocă a Bisericilor lor. Patriarhul Athenagora anunţă public că dă Sfânta Împărtăşanie romano-catolicilor şi protestanţilor.
Iulie 1972 Patriarhul Ecumenic Athenagora moare şi este îngropat; o înmormântare cu sicriul închis (fapt neobişnuit pentru un episcop ortodox). Este urmat de Dimitrie, care promite să continue „politica ecumenică” a predecesorului său.
Bine zicea marele nostru teolog:
Politica ecumenica a fost continuata la Constantinopol pana in zile noastre. Cititi va rog si:
In privinta Vaticanului, cititi va rog:

Written by un tânăr creştin ortodox

August 1, 2011 at 10:05 am

Leave a comment